måndag 1 juni 2015

Modul 3

Segt eftersläntrande kommer nu inläggen för modul 3. Jag tror det kommer bli en spännande etapp i kursen. Hur kan man influera kunder utan att påverka dem för mycket? Var går den magiska gränsen där kunden inte själv bestämmer längre? Jag tror att sociala influenser har en större betydelse i dagsläget än för ett par år sedan vilket gör att spelplanen ser något annorlunda ut.

2 kommentarer:

  1. Jag håller med att sociala influenser tar större plats idag än vad det tidigare har gjort. Vad menar du med att kunden inte bestämmer längre? Har inte kunden alltid möjlighet att bestämma själv, även om det är under stark påverkan som kan gå emot vissa delar av vad kunden hade förväntat sig?

    SvaraRadera
  2. Jag tänker i förhållande till att kunden blir påverkad. När är det för mycket påverkan? Alltså att kunden inte själv tar ett medvetet beslut utan att beslutet kommer i från den påverkan som kunden utsatts för.

    SvaraRadera